Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Revista Española de Educación Comparada
Numéro courant
Numéros précédents
Annonces
Éthique des publications
REEC está indizada en
Próximos monográficos
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Rechercher
Rechercher
Accueil
/
Archives
/
No. 29 (2017): (enero-junio): La formación profesional. Perspectiva internacional
No. 29 (2017): (enero-junio): La formación profesional. Perspectiva internacional
DOI:
https://doi.org/10.5944/reec.29.2017
Publié-e:
2017-06-01
Numéro complet
PDF (Español)
MONOGRÁFICO: La formación profesional. Perspectiva internacional
Panorama de la investigación en formación profesional. Indagaciones nacionales y preocupaciones transnacionales. Una introducción
Lázaro Moreno Herrera
11-14
PDF (English)
Exploring Agency, Learning and Identity in Women’s Life Trajectories in UK and Italy
Karen Evans, Chiara Biasin
15-32
PDF (English)
German Transplant Companies in China: How do Companies Solve the Problem of Skill Formation at the Shop-Floor Level?
Larissa Freund, Michael Gessler
33-43
PDF (English)
Emotional Capital : the Set of Emotional Competencies as Professional and Vocational Skills in Emotional Works and Jobs
Bénédicte Gendron
44-61
PDF (English)
Developing Knowledge through Different Spaces in Work-Related Settings: Insights from the UK
Natasha Kersh
62-75
PDF (English)
Integrated Content and Language Learning as a New Challenge of Vocational Training. Experiences from Public Funded Qualification Programs in the Health Care Sector in Germany
Nicole Kimmelmann
76-94
PDF (English)
Implementation of Dual Apprenticeship Structures in German Plants Abroad: Boundary Objects in Educational Transfer
Susanne Kopatz, Michael Gessler
95-109
PDF (English)
Educating Judgment. Learning from the didactics of philosophy and sloyd
Birgit Schaffar, Camilla Kronqvist
110-128
PDF (English)
Apprenticeship contract termination and dropout from VET: a comparison of educational-political challenges and strategies in Norway and Switzerland
Evi Schmid
129-147
PDF (English)
Challenges of development work: Instrumentality and constellation of rules as conceptual resources
Marianne Teräs
148-159
PDF (English)
Complex transitions between different learning contexts: a case study from a French vocational school
Laurent Veillard
160-178
PDF (English)
From coal to knowledge: A history of the VET policies in the European Union
Carlos de Olagüe Smithson
179-201
PDF (English)
ESTUDIOS E INVESTIGACIONES
Segmentación y sistemas educativos: un análisis a través de la comparación de los cambios para la escuela secundaria en Europa y América Latina
Felicitas Acosta
202-219
PDF (Español)
Educación cívica y educación ciudadana en México: una perspectiva global y comparada
Armando Alcántara Santuario
220-239
PDF (Español)
La Historia de la Educación tras Bolonia: ¿hacia la extinción?
Antonio Francisco Canales Serrano, Yasmina Álvarez González, María José Tacoronte Domínguez
240-261
PDF (Español)
Dos apuestas por redefinir las funciones del Estado respecto al trabajo magisterial: reformas educativas recientes en México y Ecuador
Rosa García-Chediak
262-281
PDF (Español)
El enfoque socio-histórico en el mapa de la Educación Comparada. Revisión y revalorización de sus postulados
Luján Lázaro Herrero
282-296
PDF (Español)
La movilidad estudiantil en el proceso de internacionalización. Estrategias metodológicas para su estudio
Estela Maricela Villalón de la Isla
297-314
PDF (Español)
RESEÑAS
RESEÑA de: DA CUNHA, C.; VIEIRA DE SOUSA, J.; y ABÁDIA DA SILVA, M. (Org.) (2016): Internacionalização da educação: Discursos, práticas e reflexos sobre as políticas educativas (Belo Horizonte: Fino Traço Editora), 296 pp. ISBN: 978-85-8054-282-0
Víctor González López
315-318
PDF (Español)
RESEÑA de: INSTITUTO NACIONAL DE EVALUACIÓN EDUCATIVA (2016): Panorama de la educación 2016. Indicadores de la OCDE. Informe español (Madrid, Secretaría General Técnica). ISBN: 978-84-369-5710-5
Boxi Ma
319-322
PDF (Español)
RESEÑA de: FERNÁNDEZ-SORIA, J.M.; LÓPEZ, M.; CRUZ, J.I.; BASCUÑÁN, J.; MENGUAL, S.; GARCÍA, S.; LLORET, C.; y GRAU, R. (EDS.) (2016): La formación inicial del profesorado de educación secundaria (Valencia: Tirant Humanidades). ISBN: 978-84-16556-67-0
David Revesado Carballares
323-325
PDF (Español)
Annonces
Syndication
eISSN:
2174-5382
ISSN:
1137-8654
Indexación y calidad
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires
Développé par
PORTAL REVISTAS UNED
Langue
English
Español
Português
Français
Articles les plus téléchargés
Pornografía vs coeducación: un abordaje necesario ante el incremento del consumo pornográfico en adolescentes y jóvenes
304
La política educativa de la Unión Europea: fundamentos, evolución histórica y propuesta de un modelo para su análisis crítico
299
La educación sostenible y resiliente en el currículum de la LOMLOE
267
Identidad de género y actitudes sexistas del alumnado de Educación Infantil, Educación Primaria y Educación Social de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
237
Editorial: Políticas de Igualdad de género en la Educación Superior. Universidades atlánticas y africanas
221
Don’t let academic protocol get in the way of our good and beautiful story
212
La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y Experiencias (Tirant lo Blanch), 540 pp. ISBN 9788419226259
212
Mots-clés
Faire une soumission
Faire une soumission