Attention to the quality diversity
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.15.num.2.2004.11642Keywords:
education, quality, diversityAbstract
ABSTRACT
There are many works about quality education themes. It seems necessary think about some aspects that, at the beginning do not affect in a direct way to all educative community: the attention to the diversity and special educative necessities. We elaborated an instrument to identify those elements which could be identificatives of an attention to the quality diversify and for teachers, family, educative inspection, ... give us their opinion about them. a) It was focused towards the attention of diversity in the educative centers of primary and secondary education including aspects which make reference to planification, organisation and materials. b) It is structured in a similar way to the model CIPP of Stufflebeam (Context, Input, Process, Product) to analyse the contextual aspects of entry and and materials which cause an quality attention and evaluate the utility and quality of got results.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.