Analysis of the procedures and criteria used by National and Multilateral european institutions for the evaluation and follow-up of educational research projects

Authors

  • Consuelo Vélaz de Medrano Ureta Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Nuria Manzano Soto Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Belén Fernández D’andrea Orientación Educativa y Psicopedagógica .Comunidad de Madrid
  • Belén Fernández D’Andrea Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica en la Comunidad de Madrid

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.1.2005.11364

Keywords:

educational research, research criteria, european union, research grants

Abstract

ABSTRACT

The article presents the process and results obtained in this research, which aims to analyse the processes and criteria used by different European organisms to weight educational research projects presented for public grants, and the type of follow up used to control the progress and quality of the projects that got financial support. The data gathering process focussed in the educational research institutions more representatives in England (National Foundation for Educational Research, NFER), de Francia (Institut National de Reserche Pédagogique, INRP) and the European Comission (through alleducational research programs). Results obtained focus in a content analyses that allows us extract the criteria more widely used to weight the quality of educational research projects.

Downloads

Author Biographies

Consuelo Vélaz de Medrano Ureta, Universidad Nacional de Educación a Distancia

onsuelo Vélaz de Medrano, es Profesora Titular de Orientación e Intervención Psicopedagógica. UNED

Nuria Manzano Soto, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Nuria Manzano Soto es Doctora en Ciencias de la Educación y Profesora en la Facultad de Educación.

Belén Fernández D’andrea, Orientación Educativa y Psicopedagógica .Comunidad de Madrid

Belén Fernández Dandrea, es Licenciada en Pedagogía y orientadora en un Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica en la Comunidad de Madrid.

Belén Fernández D’Andrea, Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica en la Comunidad de Madrid

Belén Fernández Dandrea, es Licenciada en Pedagogía y orientadora en un Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica en la Comunidad de Madrid.

How to Cite

Vélaz de Medrano Ureta, C., Manzano Soto, N., Fernández D’andrea, B., & Fernández D’Andrea, B. (2014). Analysis of the procedures and criteria used by National and Multilateral european institutions for the evaluation and follow-up of educational research projects. REOP - Revista Española De Orientación Y Psicopedagogía, 16(1), 81–106. https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.1.2005.11364

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)