Analysis of the social, educational and guidance needs of the mining zones from Asturias.
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11354Keywords:
evaluation of social educational and guidance needs, mining zones from Asturias.Abstract
ABSTRACT
In this article we present the main results of the research that we carry out in order to analyze the social, educational and guidance needs of the mining zones from Asturias. First we refer shortly to the methodology of the study in which we elaborated a newspapers dossier, we interviewed many social experts and we organized discussion groups with youth and families of the mining zones. Then we expose the conclusions about the main problems and proposals to resolve them in each area: education, demography and employment, youth, women, aged people and people with disabilities. Finally, we include the social and educational proposals that are suggested in order to respond to the needs of these areas in crisis.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.