Ensuring education data quality in monitoring SDG4 in the refugee population: A proposal by UNESCO and UNHCR

Authors

  • Garazi Lartundo López
  • Laura Pérez Almorós Universidad Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.5944/reec.45.2024.41583

Keywords:

Refugees, Data quality, SDG 4, UNESCO, educational inclusion

Abstract

The Sustainable Development Goals are central to government policies, which is why this work focuses on SDG 4, specifically, focus its attention in the efforts to achieve educational inclusion of refugee students that are being hampered by the limitations of data collection systems. The data allows the monitoring of States' compliance with the global challenges of inclusion. We analyze the Report that UNESCO, together with UNHCR, presented in 2023, which reflects these deficiencies in the systems and recommends future lines of work through concrete examples. The fact is that not all countries show difficulties; many are benchmarks of good practices that denote a commitment to achieving equity in education.

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Author Biographies

Garazi Lartundo López

Licenciada en Pedagogía y Máster en Servicios Públicos y Políticas Sociales de la USAL. Actualmente se encuentra realizando un doctorado en resistencias antifeministas en el colectivo migrante procedente del Magreb. Es educadora y Orientadora laboral en una asociación del tercer sector en Bilbao donde trabaja con personas migrantes y refugiadas en su inserción sociolaboral

Laura Pérez Almorós, Universidad Salamanca

Graduada en Sociología y Relaciones Internacionales en la UCM, orientada en el campo de la educación comparada en el Máster en Estudios Avanzados en Educación en la Sociedad Global por la USAL. Es consultora especializada en formación y fondos europeos para el tercer sector

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Published

2024-06-27

How to Cite

Lartundo López, G., & Pérez Almorós, L. (2024). Ensuring education data quality in monitoring SDG4 in the refugee population: A proposal by UNESCO and UNHCR. Revista Española de Educación Comparada, (45), 428–446. https://doi.org/10.5944/reec.45.2024.41583