Employability and career management of graduates in Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.28.num.2.2017.20118Keywords:
Employability, Pedagogy, Professional Guidance, University and Qualitative researchAbstract
ABSTRACT
The discourse of employability is the central axis of the new training model of higher education in which the skills of career management are considered constituent part. This study is part of a broader research, on employability and career management of graduates in Pedagogy. The article presents the results of a qualitative study whose main objective is to deepen the knowledge of the paths and career management processes of professionals in pedagogy, as well as their fields of action. 26 semi-structured interviews have been conducted with professionals in the field of pedagogy, in relation to their experiences at the time of moving into the labour market and to their later career paths. The results show the relevance of the skills of career management in its construction and professional path. In conclusion, we reflect on the importance of including in university training the work from models of career management to contribute to employability.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.