Validation of the “inventory of social and emotional competences —importance and training took—”

Authors

  • Elvira Repetto Talavera Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Sonia G Beltrán Campos Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Arancha Garay-Gordovil Casanova Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Mario Pena Garrido Universidad Nacional de Educación a Distancia

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11347

Keywords:

competencies, social competencies, emotional competencies, validation of socio-emotional

Abstract

ABSTRACT

The goal of the study resides in designing an Inventory of Emotional and Social Competences (ICS-I;ICS-P)! This instrument allows to identify, on the one hand, the importance that these competencies have for the professional development of the students of Vocational Training and University, and the other if this competencies are present in their curriculum! The results guarantee the validity and relia-bility of the Inventory ICS-I; ICS-P at the same time that allow to identify differences between both group of students.

Downloads

Author Biographies

Elvira Repetto Talavera, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Elvira Repetto Talavera, Catedrática y Profesora Emérita en la UNED del Departamento MIDE II (Orientación Educativa, Diagnóstico e Intervención Psicopedagógica). Responsable del Proyecto Orientación y desarrollo  de competencias  socioemocionales  a  través  de  las prácticas  en  empresas.

Sonia G Beltrán Campos, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Sonia G. Beltrán Campos, Profesora Ayudante en la UNED del Departamento MIDE II (Orientación Educativa, Diagnóstico e Intervención Psicopedagógica). Investigadora en varios proyectos de investigación en orientación.

Arancha Garay-Gordovil Casanova, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Arancha Garay-Gordovil Casanova, disfruta de una Beca de Investigación F.P.I. dentro el Proyecto Orientación y desarrollo de competencias socioemocionales a través de las prácticas en empresas en la UNED.

Mario Pena Garrido, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Becario en la UNED del Departamento MIDE II (Orientación Educativa, Diagnósticoe Intervención Psicopedagógica). Investigador en temas relacionados con las competencias socioemocionales.

How to Cite

Repetto Talavera, E., Beltrán Campos, S. G., Garay-Gordovil Casanova, A., & Pena Garrido, M. (2014). Validation of the “inventory of social and emotional competences —importance and training took—”. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 17(2), 213–223. https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11347

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)