A device to detect and prioritise educational guidance demands in ESO (Compulsory Secondary Education)
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.22.num.2.2011.65Keywords:
Pareto Analysis, teachers' demands, assessment, educational guidanceAbstract
This article's goal is to present, through a practical case analysis, a device for the detection and organization of intervention actions in educational guidance in compulsory secondary education (junior and middle high school); namely, the Pareto Analysis. At this educational level, school counsellors are immersed in a complex series of demands or problems, many of which fall within the scope of their functions. The purpose of this device is to contribute to identify, define, and outline these demands, as well as to establish their priority, derived from this analysis; thus helping to classify and accommodate them within programs or actions which contribute to solve them.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.