The Etnographic-Portfolio: a tool to facilitate a longlife learning

Authors

  • Ana Arraiz Pérez Universidad de Zaragoza
  • Fernando Sabirón Sierra Universidad de Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.1.2007.11304

Keywords:

portfolio, longlife learning, intersubjectivity, complexity, interview

Abstract

ABSTRACT

As a consequence of an essay in educational innovation, fried out in our own educational experience, we outline our conceptualization of ethnographic–portfolio. It is a the process of personal tool which helps in the process of personal development to exert citizenship, as a way to over come the existential dilemma between systemic interests and the person’s self–determined development. Its high mediating potential is discussed to engage in a constructivist learning process, in terms of an achievement evaluation and a revision of projects. It generates significant dossiers with and for the Others. The interview is the essential component.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Arraiz Pérez, Universidad de Zaragoza

Dra. Ana Arraiz Pérez, Profesora Titular de Universidad, área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Investigadora principal del Grupo de Investigación Aplicada en Etnografía de la Educación (EtnoEdu), desarrolla la línea sobre orientación educativa y déviance. Entre sus últimas publicaciones, reseñar La complejidad narrativa de la orientación y el diagnóstico en Educación (Zaragoza: Mira Editorial). [aarraiz@unizar.es]

Fernando Sabirón Sierra, Universidad de Zaragoza

Dtor. Fernando Sabirón Sierra, Profesor Titular de Universidad, área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Director del Grupo de Investigación Aplicada en Etnografía de la Educación (EtnoEdu), desarrolla la línea sobre educación no-formal y déviance. Entre sus últimas publicaciones, reseñar Métodos de Investigación Etnográfica en Ciencias Sociales (Zaragoza: Mira Editorial). [fsabiron@unizar.es]

How to Cite

Arraiz Pérez, A., & Sabirón Sierra, F. (2014). The Etnographic-Portfolio: a tool to facilitate a longlife learning. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 18(1), 65–72. https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.1.2007.11304

Issue

Section

Research studies