Assessment of the spanish teachers´ job satisfaction and its contribution to improve quality education
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.21.num.2.2010.11532Keywords:
job satisfaction, teachers, assessment, measurement instruments, validation, teaching professionAbstract
ABSTRACT
This study has been directed to assess job satisfaction in preschool, primary and secondary school teachers. Having a sample of 2562 teachers distributed all over national geography, the research focuses one laborating a measuring instrument based on the underlying teachers labor satisfaction model. The Job Satisfaction Scale for teachers, provides information on job satisfaction at three levels (global, dimensional and factorial). This work tackles, also, the study of job satisfaction differences between preschool, elementary, and secondary school teachers in terms of gender, years of experience and educational stage where they teach.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.