Choice, chance or compulsion: how career advisors are appointed in New Zealand Secondary Schools
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.22.num.2.2011.60Keywords:
career, education, schools, recruitment, qualificationsAbstract
Career advisers play an important educational role by enabling students to understand howcareers are constructed and managed in an increasingly uncertain world. Yet how are careeradvisers recruited and what knowledge is required? This article draws from data collectedfrom semi-structured interviews with career advisers in a range of New Zealand secondaryschools as part my PhD research. The findings indicate many of those who became careeradvisers were chosen by someone in authority, or fell into the career adviser role by chance.No knowledge about this curriculum area was necessary, nor formal career-related orteaching qualifications required.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.