Vocational conseling at the university, a quality factor from the students point of view
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.15.num.2.2004.11635Keywords:
professional orientation, university of quality, university student, indicatorsAbstract
ABSTRACT
In this article it is the professional orientation in the university like a factor of quality. In the investigation that here is reflected we pick up the demand of the students of the University of Salamanca that they consider the professional orientation as an element that favors their incursion in the labor market in a successful way and, therefore, as an indicator of the quality of the university. After the exhibition of some of the ideas that we find outstanding in this respect of understanding that the professional orientation in this sense, we have carried out a study in which is reflected the opinion of the students on this topic. For it, we have centered ourselves in the qualities and necessary requirements to consent to an employment, the knowledge of the professional exits of the different students and the valuation of the existent systems of professional orientation in the university.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.