Are there still doubts about distance education?
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.21.num.2.2010.11528Keywords:
distance education, significant differences, effectiveness, quality, autonomy, technology, web 2.0Abstract
ABSTRACT
At birth, distance education at the university levels generated serious doubts about the attainment of knowledge and skills. The scientific literature generated around this type of education shows no significant differences between the results obtained by students in academic face-to-face environments and distance learners. In any case, the results are inclined in favor of the distance education. There is evidence, moreover, that learning is not the result of technology but of the design and the teaching method employed. Distance education is shown to be highly successful in providing significant levels of autonomy in people. An autonomy that is not to be confused with loneliness or individualism. This, in effect, has been emerging in various research as one of the handicaps of distance education. In this respect, collaborative technologies have efficiently responded to the challenges related to the area of socialization. The teacher-student, student-student and student-content interactions are enhanced, especially with the advent of Web 2.0 that comes with a great potential to improve education in general and the “at a distance” in particular.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.