Competences profile of tutors in secondary school
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.23.num.2.2012.11416Keywords:
personal monitoring, professional competences, Delphi methodAbstract
ABSTRACT
The article presents the research conducted to determine the competence framework of tutors in secondary education. This study is part of the evaluation research of the training program on tutorship that is being developed in the ICE of the University of Barcelona and it aims to determine the categorization of tutor competences on the XXI Century and the indicators of each of these competencies. This categorization has been built with three sections: current reality of contemporary society and pains, current reality of schools and their operation and research of existing competencies categories. Subsequently, validation has been carried out. The methodology used was the Delphi method with a double jury. At the same time, indicators of learning outcomes of each of the competitions have been collected and validated. The results were clearly significant: the categorization of competencies has a high validation. It has also provided a significant number of learning indicators that will evaluate the training program to tutorship and to incorporate improvements in teacher training plans.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.