The role of counselling in dealing with examination malpractices and ethics
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.2.2005.11370Keywords:
exam malpractices, ethics, secondary school students, implications for guidance and counselling.Abstract
ABSTRACT
Secondary school students perceptions of examination malpractices and examination ethics were assessed. The participants were drawn from Secondary Schools in the Benin Metropolis of Nigeria.The study revealed that majority of the students believed that their indulgence in examination malpractice was a common occurrence, which will be difficult to eradicate. Parents, teachers and school principals were found to encourage cheating in examinations.The study also revealed that majority of the students had a very wrong notion about examination ethics; believing that examination ethics entail among others sitting next to someone in order to copy from his/her paper in the examination hall. In all, counselling intervention strategies such as: school counsellors partnering with the school authorities and students to set up examination ethics clubs that will teach the virtues of hard work; school counsellors partnering with parents/ teachers associationsand other significant others on strategies that would help to inculcate in them the virtues of responsibility were advocated.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.