Information Processing by the School Child: Implications for Teachers and Counsellors
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11343Keywords:
information processing, acquisition, retention and recall of information, teaching and learning processesAbstract
ABSTRACT
This paper explores the pattern of information processing by the school child. The psychological processes that go in the brain when data to be analyzed is perceived by the individual are traced in this paper. The paper focused on cognitive information processing among other models. The paper addresses the need for the counselors and teachers to be acquainted with the crucial processes of acquisition, retention and recall of information which is central to the teaching and learning process. It was concluded that since the attention span of the average school child is brief, he/she needs assistance in acquiring and processing useful information.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.