A study on the social educators' labour integration process in Andalusia
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.22.num.3.2011.11284Keywords:
graduates in social education, professional placement, openings, initial training, professional competenceAbstract
ABSTRACT
The article shows the results of a study carried out by the author which analyse the characteristics of the labour integration process of social educators in Andalusia. The data and conclusions are derived from research conducted in the first three promotions of students graduating in this region. We applied a questionnaire a year after finishing the degree. The study inquires about data after employment such as: the employability, the type of contract and working hours, the time that takes to find the first job, the professional category, the type of company and field of work, the mode of employment search, etc. The results reveal an unstable and fragile employability, even though most of the graduates are working in the professional field in which they were trained, half of the graduates but particularly for nearly a third of the female segment, work on shifts in part-time jobs and without social security.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.