The process of accompaniment in the participatory normative construction
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.24.num.1.2013.11274Keywords:
educational counseling, guidance for teachers, community cooperation, school sportsAbstract
ABSTRACT
This study shows the process of participatory construction of a regulation in which families are involved through a seminar of action-research. The purpose is to improve the social climate in school sport competitions. The research is developed in three schools belonging to the Federation of Ikastola from Bizkaia, R.M. Azkue of Lekeitio, Betiko of Leioa and Seber Altube of Gernika. To display every action, we approach this context through the coordinator, who is helped at the same time by the Group of Centre (where all the people of the community are represented),. The views expressed in seminaries guide us through the process of reflection that has generated the construction of a regulation both common and of its own. Our research, through the participants, allows us to know the reality of each educative center, and gives us an idea of the difficulties found along the process, highlighting its complexity and the vast wealth of the implementation.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.