Attitudes of university students from Granada towards people with disabilities

Authors

  • Maria Tamara Polo Sánchez Universidad de Granada
  • Mª Dolores López Justicia Universidad de Granada

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11346

Keywords:

university students, disabilities, attitudes

Abstract

ABSTRACT

This paper describes a study of university students attitudes towards people with disabilities. One scale measured subjects attitudes towards people with disabilities, Actitudes hacia las personas con discapacidad (Verdugo,  Jenaro  y  Arias, 1995). This  scale  were  administered  to  487  university students from Magisterio (Audición y Lenguaje, Magisterio de Educación Especial, Magisterio de Educación Musical, Magisterio de Educación Física), Licenciatura en Psicopedagogía, Psicología y Educación Física. The results showed that students have positive attitudes towards people with disabilities which can be due to the competence of their colleagues with disabilities, to the actions undertaken by the services of counseling or to other pending reasons of study.

Downloads

Author Biographies

Maria Tamara Polo Sánchez, Universidad de Granada

Mª Tamara Polo Sánchez es Licenciada en Psicopedagogía y estudiante del programa de doctorado La Educación: Problemas y Soluciones Psicoeducativas.

Mª Dolores López Justicia, Universidad de Granada

Mª Dolores López Justicia es Profesora titular del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación dela Universidad de Granada, entre sus líneas de investigación se encuentran: Inserción laboral de estudiantesuniversitarios/as con discapacidad física y sensorial. Desarrollo sociopersonal de afectados/as por Retinosis Pigmentaria. Autoconcepto de niños, adolescentes y adultos afectados por baja visión. Desarrollo socio-personal de personas con afectación sensorial o motora.

How to Cite

Polo Sánchez, M. T., & López Justicia, M. D. (2014). Attitudes of university students from Granada towards people with disabilities. REOP - Revista Española De Orientación Y Psicopedagogía, 17(2), 195–211. https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11346

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.