The subjectivity in the counseling relation some elements for its consideration
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.1.2006.11342Keywords:
training, research, relation of counsel, subjectivitiesAbstract
ABSTRACT
The quality in the counselong relation during the development of research works is an excellent factorfor its successful culmination. In that context, it is recognized that the subjectivities of the participants print to the counseling a complex and dynamic character. For that reason, with this study, the subjective elements of counseling are explored with the intention to characterize its process during the accomplishment of research works in the subject Educational Research from the initial training level. In that sense, the opinion of 100 students, altogether of both sexes, was explored. The instrument used was a questionnaire with open questions that was applied at random. The information obtained was organized by categories, taking care of the content of each one. The results allow appreciating that the counseling relation was more significant in the way that the subject could express and develop more subjectively.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.