Guidance and vocational counselling aimed at a student affected by Duchenne muscular distrofy (DMD)
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.11.num.20.2000.11333Keywords:
high school guidance, vocational counseling, Duchenne muscular dystrophy (DMD)Abstract
ABSTRAC.
The LOGSE (1990) development to improve diversity in education at the «Institutos de Educación Secundaria» (IES) requires sensitivity and availability of cultural change, center's organization and management, curriculum adaptation, removal of architectural barriers, special equipment, coordination among all didactic departments and guidance department, etc. All these changes in order to offer a quality education for the students and their families. This article presents the guidance process (Benavent, 1999) and vocational counselling (García y Ferrer, 1997) aimed at a student with Duchenne muscular dystrophy (DMD), who passed three courses of BUP and at present is enroled in COU (the last year of high school).
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.