Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About Educación XX1
General information
Editorial Team
Privacy Statement
Current issue
Previous issues
Instructions for Authors
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 1 (2022)
Vol. 25 No. 1 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.5944/educxx1.25.1
Published:
2022-01-03
Full Issue
PDF (Español)
Estudios
Self-efficacy in the use of ICT amongst mature students
Teresa Padilla-Carmona, Javier Gil Flores, Angélica Rísquez
19-40
pdf (Español)
PDF
HTML (Español)
EPUB (Español)
Analysis of the psychosocial profile of pre-service teachers
Inmaculada García-Martínez, José María Augusto-Landa, Eufrasio Pérez-Navío, Samuel P. León
41-65
pdf
HTML (Español)
EPUB (Español)
Cyberbullying in university students before and after COVID-19 lockdown
María Jesús Caurcel Cara, Emilio Crisol Moya
67-91
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
International experiences and the development of intercultural sensitivity among university students
Rosa M. Rodríguez-Izquierdo
93-117
pdf
HTML (Español)
EPUB (Español)
Influence of the university service-learning on professional skill of students from physical activity and sport degree
Pedro Jesús Ruiz-Montero, María Luisa Santos-Pastor, Fernando Martínez-Muñoz, Oscar Chiva-Bartoll
119-141
pdf (Español)
PDF
HTML (Español)
EPUB (Español)
Digital resources and teaching approaches in preservice training of History teachers
Cosme J. Gómez Carrasco, Jairo Rodríguez-Medina, Álvaro Chaparro Sainz, Santiago Alonso García
143-170
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Good practices of the university student that predicates academic performance
Margarita Gozalo Delgado, Benito León del Barco, Mirian Romero Moncayo
171-195
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Virtual higher education in Colombia: factors associated with dropping out
Nuria Segovia-García, Elías Said-Hung, Francisco José García Aguilera
197-218
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Determinants and wage effects of educational mismatch in Spain
Iñaki Iriondo Múgica
219-249
pdf (Español)
PDF
HTML (Español)
EPUB (Español)
Engagement in teacher training as a driver of inclusive attitudes
Daniel Falla, Carmen Alejandres Gómez, Carmen Gil del Pino
251-271
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
The association between bullying and cyberbullying at school and the predictor effect of moral disengagement: a bibliometric review based on graph theory
Anyerson Stiths Gómez Tabares, María Cristina Correa Duque
273-308
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Social competence and bullying: the role of age and sex
Eva M. Romera, Rocío Luque-González, Cristina M. García-Fernández, Rosario Ortega-Ruiz
309-333
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Personal and school variables associated with adolescent emotional intelligence
José Domínguez Alonso, Begoña Nieto Campos, Iago Portela Pino
335-355
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Students’ perception as an indicator of educational inclusion
Margarita Rodríguez Gudiño, Cristina Jenaro Río, Raimundo Castaño Calle
357-379
pdf (Español)
PDF
HTML (Español)
EPUB (Español)
Effectiveness of spatial training in elementary and secondary school: everyone learns
Antonio Rodán , Pedro R. Montoro, Agustín Martínez-Molina, María José Contreras
381-406
pdf (Español)
PDF
HTML (Español)
EPUB (Español)
An intervention to improve media and information literacy
Sandra Liliana Cuervo-Sánchez, Juan Ignacio Martínez-de-Morentin, Concepción Medrano-Samaniego
407-431
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
The continuing training of the teachers in the strategic plans of the spanish universities
Francisco Javier Malagón Terrón, Mariona Graell Martín
433-458
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
On educators' methodological strategies to contribute to youth empowerment
Carme Trull-Oliva, Ángela Janer-Hidalgo, Laura Corbella Molina, Pere Soler-Masó, Juan González-Martínez
459-483
pdf (Español)
HTML (Español)
EPUB (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Syndication
eISSN:
2174-5374
ISSN:
1139-613X
Index and quality
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Most download articles
Una intervención para mejorar el aprendizaje social y emocional del alumnado en riesgo de exclusión social
707
Discapacidad, estigma y sufrimiento en las escuelas. Narrativas emergentes por el derecho a la educación inclusiva
633
LAS COMPETENCIAS EMOCIONALES
377
Evaluación de la Competencia Digital Docente: instrumentos, resultados y propuestas. Revisión sistemática de la literatura
329
LA EDUCACIÓN DE LA MUJER ANTES DEL AÑO 1000. ¿ES DHUODA UN CASO ÚNICO?
302
Acciones para la igualdad de género en las áreas científico-técnicas de las universidades españolas
273
Análisis de las causas endógenas y exógenas del abandono escolar temprano: una investigación cualitativa
268