Evaluation of authoritarianism and inflexibility in educational style of teacher.
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11344Keywords:
educational style, teaching style, questionnaire of inflexibility and authoritarianismAbstract
ABSTRACT
The degree of inflexibility and authoritarianism in the educational style of the teachers can be a problem for achieving educational objectives. The study proposes its evaluation through an applicable questionnaire to the professorship that exercises their active function in the different formal education centres. To value the technical conditions of the Questionnaire on the Educational Style (CED) it was administered to a group of 170 teachers of the elementary and secondary school. The results give support to the reliability and validity of construct for this questionnaire and permit to elaborate some profiles and typology according to the degree of inflexibility and authoritarianism present in the educational style of the professionals of education.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.