School counselling services in the Region of Murcia: counselling and diversity
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.14.num.2.2003.11617Keywords:
vocational counseling, secondary school, attention to diversity, guidance tasksAbstract
ABSTRACT
The work reported in this paper includes part of the results of a more extensive research focused on the Educational Guidance situation at the Secondary Schools from the Region of Murcia. Specifically, the report concentrates itself on the task of the counselor in the vocational counseling, especially in the area of diversity attention. So, we have analysed the answers of the counselors according to a questionnaire to know the actual situation. The results suggest the differences between the official proposals or normative and the reality of guidance departments from Región de Murcia, after the great impulse given to them in the LOGSE.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.