Profesional performance of secondary school counsellors in Salamanca. Development of an evaluation and self-evaluation instrument
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.13.num.1.2002.11585Keywords:
educational psychology, educational guidance, vocational counselling, secondary school, teaching, learning, tutorial classes, class teacher, attention to diversityAbstract
ABSTRACT
The work reported in this paper aim to enlighten about the present professional performance of secondary school counsellors. At the same time, it has been created an evaluation and self-evaluation instrument of counsellors tasks. Answers to personal interviews and to evaluation instruments from Secondary School Salamanca educational counsellors has been analysed. Results suggest that two principal factors are influencing in performance, in one hand the support of management team and in the other hand the counsellor and teachers team model of working. In the end we present two appendix, a model of future research lines about these subjects and some personal and professional worries of counsellors.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.