Awareness of thinking and feelings as a natural process for every learner: implications for guidance
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.19.num.2.2008.11411Keywords:
learning, thinking, feelings, cogntition, meta‐cognition, beliefs, educational guidanceAbstract
ABSTRACT
Thinking is a natural process. There are various cognitive processes that occur in the three reciprocal phases of Beginning Awareness and Organization, Critical and Creative Thinking, and Meta‐cognitive Processes. Individual’s thinking and feelings are continually co‐joined and impact each other in a reciprocal fashion. Awareness of “who” one is as a learner impacts “how” one learns. “How” one learns and teaches is reliant on awareness of “what” one thinks and feels, which forms belief and value systems. There are common social and societal realities that encompass and transcend one’s culture. We consider these are basic issues to address in Educational Guidance.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.