Learning approaches and styles in higher education.

Authors

  • Fuensanta Hernández Pina Universidad de Murcia
  • Rosa María Hervás Avilés Universidad de Murcia

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.2.2005.11375

Keywords:

learning approaches and styles, motives, strategies, profiles of learning in higher education.

Abstract

ABSTRACT

In this article a study on learning approaches and styles in University students is presented. We analyse students profiles and how they respond to the academic demands of the university envi-ronment. We also analyse the relationship between the approaches to learning and learning styles proposed by Biggs and Myers-Briggs. The sample is made of 360 students of different university degrees. The results suggest there is a relationship between approaches to learning and learning styles as well as an association of features of the learning style with the deep and superficial approaches.

Downloads

Author Biographies

Fuensanta Hernández Pina, Universidad de Murcia

Fuensanta Hernández Pina es Doctora en Pedagogía. Catedrática del Departamento MIDE de la Universidad de Murcia. Sus líneas de investigación se vinculan a la Evaluación Institucional; Evaluación de Centros Educativos. Enseñanza y aprendizaje universitarios; concepciones de la enseñanza y del aprendizaje y métodos de investigación en educación.

Rosa María Hervás Avilés, Universidad de Murcia

Rosa María Hervás Avilés es Doctora en Pedagogía. Profesora en el Departamento MIDE de la Universidad de Murcia.  Sus  trabajos  están  relacionados  con  el estudio  de  los  estilos  de  enseñanza-aprendizaje  para la orientación psicopedagógica; aprendizaje estratégico y currículum escolar; enseñanza y aprendizaje universitarios, identificación y evaluación de alumnado de altas habilidades; mejora de los procesos de pensamiento en el aula.

How to Cite

Hernández Pina, F., & Hervás Avilés, R. M. (2014). Learning approaches and styles in higher education. REOP - Revista Española De Orientación Y Psicopedagogía, 16(2), 283–299. https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.2.2005.11375

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)