A study on the early attention estitsologic multi-sensorial meted.

Authors

  • Pilar Ibáñez López Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
  • María José Mudarra Sánchez Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Cristina Alfonso Ibáñez Universidad Nacional de Educación a Distancia

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.1.2005.11365

Keywords:

early stimulation, multisensorial estitsologic method, empiric study, statistical analysis

Abstract

ABSTRACT

In this article we present a study within the line of investigation which we are developing on early stimulation, (with the application of the Multisensorial Estitsologic Method), with a sample of 478 children of 0 to 6 years old all of whom live in standardized contexts. The impact of its application is valued during four months, during which we analyze the significance of its effects in different areas of development (socio-affective, perceptive-cognitive, motor, thought and language). An experimental pretest-postest design is followed with the use of experimental and control groups in which the data are analyzed by means of diverse statistical procedures (t of Student, ANCOVA, grade of association etc.). The obtained results demonstrate the effectiveness of the Multisensorial Estitsologic Method in all the dimensions of development, specially in the socio-affective development and the coordination, that justify its application as an effective strategy for early stimulation.

Downloads

Author Biographies

Pilar Ibáñez López, Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)

Pilar Ibáñez López. Profesora Titular del Departamento MIDE II, Facultad de Educación, UNED. Autora denumerosos libros y artículos, su línea de investigación actual: poblaciones especiales y estimulación temprana.

María José Mudarra Sánchez, Universidad Nacional de Educación a Distancia

María José Mudarra Sánchez Dra. en Filosofía y Ciencias de la Educación por la UNED. Licenciada en Filo-sofía y Ciencias de la Educación por la U.C.M., Profesora colaboradora en el Dpto. MIDE II, Facultad deEducación, UNED. Líneas de investigación: Orientación para el Desarrollo de la Carrera, Discapacidad yMétodos de investigación educativa.

Cristina Alfonso Ibáñez, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Cristina Alfonso Ibáñez. Dra. en Filología Inglesa, experta en Nuevas Tecnologías. Líneas de investigación:aprendizaje de idiomas en la primera infancia y Literatura en Lengua Inglesa. Profesora Tutora de la UNED

How to Cite

Ibáñez López, P., Mudarra Sánchez, M. J., & Alfonso Ibáñez, C. (2014). A study on the early attention estitsologic multi-sensorial meted. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 16(1), 107–127. https://doi.org/10.5944/reop.vol.16.num.1.2005.11365

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.