Gender influence on academic choices of asturian students about to finalize ESO.

Authors

  • Mª del Carmen Rodríguez Menéndez Universidad de Oviedo
  • Susana Torío López Universidad de Oviedo
  • Carmen María Fernández García Universidad de Oviedo

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11351

Keywords:

academic choices, gender, self-efficay, vocational counseling, empiric study, statistical analysis

Abstract

ABSTRACT

This paper analyzes the persistence of gender differences in academic choices of students that are about to finish the Secondary Compulsory Education. The reasons that generate that differential choice have been also examined, emphasizing the concept of self-efficacy as a decisive variable in the vocational process. It ends with some suggestions that may facilitate the construction of a non sexist vocational guidance.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mª del Carmen Rodríguez Menéndez, Universidad de Oviedo

Mª del Carmen Rodríguez Menéndez: Es profesora asociada del Depto. de CC. de la Educación de la Universidad de Oviedo. Sus líneas de investigación y de trabajo se relacionan con los procesos de socialización del género en el ámbito escolar y Género y Educación.

Susana Torío López, Universidad de Oviedo

Susana Torío López: Es profesora titular y subdirectora del Dpto. de CC. de la Educación de la Universidad de Oviedo. Su línea de trabajo desarrolla y analiza las expectativas académicas y laborales de los estudiantes y su relación con la estructura familiar de procedencia.

Carmen María Fernández García, Universidad de Oviedo

Carmen María Fernández García: Es profesora ayudante del Depto" de CC. de la Educación de la Universidad de Oviedo. Ha participado en investigaciones relacionadas con la construcción del género en el interior de las instituciones educativas

How to Cite

Rodríguez Menéndez, M. del C., Torío López, S., & Fernández García, C. M. (2014). Gender influence on academic choices of asturian students about to finalize ESO. REOP - Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 17(2), 239–260. https://doi.org/10.5944/reop.vol.17.num.2.2006.11351

Issue

Section

Research studies