Basic assumptions on European guidance counsellor qualification standards
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.12.num.22.2001.11338Keywords:
professional development, counsellor qualification standards, post-graduate training, ethical standards, management, qualityAbstract
ABSTRACT
Several European organizations acknowledge the importance of the work of guidance counsellors and raise the issue of their training and professional development. It is urgent to standardise the training of European guidance counsellors so that they can adequately meet the demands of their clients, who in spite of the differences among their countries, face similar problems regarding education and training. This article addresses the state of the art, insisting on the points of convergence and divergence among the different sets of European qualification standards for guidance counsellors, and presents the contents of some training modules to deliver these standards. It concludes with some suggestions to consolidate and harmonise these standards, especially in relation to post-graduate training, and ethical standards.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.