The guidance and vocational counselling WIKI.
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.2.2007.11316Keywords:
vocational counselling, school guidance, ICT, WIKI.Abstract
ABSTRACT
Telematic networks allow guidance counsellors to share ideas and large amounts of information on issues relevant to their professions. The enormous amount of work carried out in their workplaces gives rise to many documents, materials or resources of great interest to other guidance counsellors and a range of other professionals. However, because of the lack of communication and exchange channels among professionals, these materials are underused. The Guidance and Vocational Counselling Wiki fills this gap in the form of a collaborative hypertext environment, accessible through the Internet, in which all guidance counsellors and vocational advisers can share ideas, find useful material and resources for their work, and actively participate by adding and editing present and future content.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.