Teacher’s abuse of authority: development of a measuring instrument
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.29.num.1.2018.23294Keywords:
bullying by teachers, school bullying, aggression, classroom managementAbstract
ABSTRACT
This study focuses on the unfair treatment some teachers have with their students, abusing their authority and consequences on personal and academic welfare. Currently there is no history of robust assessment tools of Teacher’s Abuse of Authority in the Spanish context. The aim of the study is to present the development process of the Scale of Perceived Teacher Abuse of Authority (EAADP) and propose a model to structure theoretically the scale. The scale was applied to a sample of 306 students in Madrid, aged between 14 and 18 years. The results show that the instrument obtains adequate values of internal consistency and factor analysis supports the proposal for the scale multidimensional structure. The final model consists of four first-order factors or styles of abuse (distant, degrading, punitive and arbitrary), and a latent variable named Teacher Abuse of Authority (AAD). In addition, the AAD negatively correlated with personal and academic wellbeing of students. EAADP measures with validity and reliability the teacher abuse of authority perceived by students throughout their schooling.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.