Evaluation and educational intervention in families
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.15.num.1.2004.11622Keywords:
family education, evaluation, intervention, programmesAbstract
ABSTRACT
The article starts with a psychopedagogical conceptualization of the family in order to understand it as an educative and learning context for human development. The Ecological model of Bronfenbrenner has been taken into account as a reference to understand family diversity and family needs, which can be detected through an evaluation process. Results from this process have been exemplified by enclosing information about needs identified by parents, children and teachers in a family-school partnership research. Moreover, information about parents needs and expectations of receiving parenting training, as well as indicators, results and limitations of training programs for parents, has been included.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.