Efficacy of a brief emotional education program to increase emotional competence in children at primary school
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.23.num.1.2012.11392Keywords:
emotional education, recognition of other people´s emotions, emotional understanding, educational intervention, young childrenAbstract
ABSTRACT
In this work, the results of the application of a brief emotional education program (EDEMCO) to children in grade 1 (aged 6) attending two schools in Madrid are presented. The aim of the study was to test the efficacy of this program to increase children´s abilities for recognizing of other people´s emotions and understanding simple and complex emotions. A preintervention assessment of the emotional competencies (emotional clarity and understanding) of the experimental and control groups revealed that these groups did not significantly differ from each other in the study variables. The postintervention assessment showed that the experimental group scored significantly higher than the control group in the emotional competencies. A follow-up assessment one year later revealed an increment in the emotional competencies in both the experimental and control groups, although the mean scores of the experimental group continued being significantly higher than those of the control group.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.