Guiding adults in a complex society
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.23.num.1.2012.11389Keywords:
Skill assessment, counseling lifespan, adulthood, counselor's skills, nasrrative strategiesAbstract
ABSTRACT
The article intends to explore the themes connected with adult age and the transformations that this life stage has seen, due to changes occurred in contemporary society characterized by continuous transition and permanent learning. Because of these transformations, adult training and guidance becomes an urgent need as a means to asproviding with the necessary cognitive and emotional tools that may help adults to face the challenge of uncertainty and continuous change. In order to manage these processes, it is necessary for training and guidance “professionals” to arrange specific interventions for adults. In particular, the present article goes into the aspects linked to methodological-didactic competences these “professionals” must have and, specifically, those methodologies that use narration as a tool for psychosocial investigation. One of the orientation practices which use the autobiographical method is the balance of competences. In the article, the main characteristics of balance of competences are described and reference is made to the experience of the Laboratory of Competences at the University of Foggia (Italy).
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.