Conservatory teaching staff's attitudes on the educative integration: an exploratory analysis
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.1.2007.11296Keywords:
educational attitudes, integration program, musical education, special educational needsAbstract
ABSTRACT
We think it is essential to bf the attitudes of teaching staff towards students with special educational needs and their integration in musical education, and how to establish parameters in which we can base those attitudes. 42 teaching staff of the Conservatory (n = 42) with an average age of 34,7 years old (σ = 7,24), answer an attitudes questionnaire (Mula et al., 2002) abbreviated and reformulated according to the goals pursved. Factorial analyses are carried out with results that show 3 factors of second order related to the attitudes of the teachers which imply a positive position about the integration, and a negative position towards it.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.