Comparative Education in a globalized world: challenges of Education in the 21st century
DOI:
https://doi.org/10.5944/rdh.44.2021.27858Keywords:
Comparative Education, Globalized world, Education in the 21st century, Teaching quality, Learning testsAbstract
Book Review: Egido Gálvez, I.; Martínez-Usarralde, M. J. (2019). La educación comparada hoy. Madrid: Síntesis, 252 páginas, ISBN 978-84-9171-412-5
Downloads
References
Egido, I., y Martínez-Usarralde, M.J. (2019). La educación comparada, hoy. Editorial Sintesis.
García-Ruiz, M.J. (2016). Tiempos de redefinición de la epistemología y la metodología comparada hacia la conquista del ethos investigador comparado en paradigmas postfuncionalistas. En T. Terrón-Caro y M. Esteban Ibánez (Coord. Ed), Actas del XV Congreso Nacional de Educación Comparada: ciudadanía mundial y Educación para el Desarrollo. Una mirada internacional (pp. 1565-1575). Sociedad Española de Educación Comparada y Universidad Pablo de Olavide.
Jullien de París, M. A., y Naya, L. M. (2017). Esbozo de una obra sobre educación comparada y series de preguntas sobre Educación, de Marc-Antoine Jullien de Paris. Delta Publicaciones.
Komatsu, H. y Rappleye, J. (2017). A new global policy regime founded on invalid statistics? Hanushek, Woessmann, PISA, and economic growth. Comparative Education. 53 (2), 166-191. https://doi.org/10.1080/03050068.2017.1300008
Lázaro, L. M. (2018). Enseñar e investigar hoy en educación comparada. RBEC: Revista Brasileira de Educação Comparada, 1(1), 1-7. https://doi.org/10.20396/rbec.v1i1.13534
Martínez-Usarralde, M. J. (2006). La Educación Comparada Revisitada: revisión a la evolución epistemológica y temática en la era postcomparada. Tendencias pedagógicas, (11), 77-102.
Matarranz, M. (2017). Análisis supranacional de la política educativa de la unión europea 2000-2015. Hacia un espacio europeo de educación [tesis de maestría, Universidad Autónoma de Madrid]. Repositorio institucional UAM.
Matarranz, M. (2019). Propuesta metodológica para estudiar la política educativa supranacional: alumbrando el marco axiológico de la Unión Europea. Revista Española de Educación Comparada, (34), 73-96. http://dx.doi.org/10.5944/reec.34.2019.23079
Simón, C. et ál. (2019). Equidad, Educación Inclusiva y Educación para la Justicia Social. ¿Llevan Todos los Caminos a la Misma Meta? Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 8(2), 17-32. https://doi.org/10.15366/riejs2019.8.2.001

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The work was published in Revista de Humanidades licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License. The authors know and agree that the distribution of the work is done by the use of such license. You can copy, use, distribute, transmit and publicly display, provided that the original authorship and source publication (magazine, editorial and URL of the work) is acknowledged, no use for commercial purposes and the existence and specifications of this license is mentioned. For any other use not specified in the license of authors consent should be required.