Comparative Education in a globalized world: challenges of Education in the 21st century

Authors

Keywords:

Comparative Education, Globalized world, Education in the 21st century, Teaching quality, Learning tests

Agencies:

Inmaculada Egido Gálvez, María Jesús Martínez-Usarralde

Abstract

Book Review: Egido Gálvez, I.; Martínez-Usarralde, M. J. (2019). La educación comparada hoy. Madrid: Síntesis, 252 páginas, ISBN 978-84-9171-412-5

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Teresa Terrón Caro, Universidad Pablo de Olavide

Departamento de Educación y Psicología Social. Titular de Universidad

Fabiola Ortega-de-Mora, Universidad Pablo de Olavide

Departamento de Educación y Psicología Social. Técnica de investigación

References

Egido, I., y Martínez-Usarralde, M.J. (2019). La educación comparada, hoy. Editorial Sintesis.

García-Ruiz, M.J. (2016). Tiempos de redefinición de la epistemología y la metodología comparada hacia la conquista del ethos investigador comparado en paradigmas postfuncionalistas. En T. Terrón-Caro y M. Esteban Ibánez (Coord. Ed), Actas del XV Congreso Nacional de Educación Comparada: ciudadanía mundial y Educación para el Desarrollo. Una mirada internacional (pp. 1565-1575). Sociedad Española de Educación Comparada y Universidad Pablo de Olavide.

Jullien de París, M. A., y Naya, L. M. (2017). Esbozo de una obra sobre educación comparada y series de preguntas sobre Educación, de Marc-Antoine Jullien de Paris. Delta Publicaciones.

Komatsu, H. y Rappleye, J. (2017). A new global policy regime founded on invalid statistics? Hanushek, Woessmann, PISA, and economic growth. Comparative Education. 53 (2), 166-191. https://doi.org/10.1080/03050068.2017.1300008

Lázaro, L. M. (2018). Enseñar e investigar hoy en educación comparada. RBEC: Revista Brasileira de Educação Comparada, 1(1), 1-7. https://doi.org/10.20396/rbec.v1i1.13534

Martínez-Usarralde, M. J. (2006). La Educación Comparada Revisitada: revisión a la evolución epistemológica y temática en la era postcomparada. Tendencias pedagógicas, (11), 77-102.

Matarranz, M. (2017). Análisis supranacional de la política educativa de la unión europea 2000-2015. Hacia un espacio europeo de educación [tesis de maestría, Universidad Autónoma de Madrid]. Repositorio institucional UAM.

Matarranz, M. (2019). Propuesta metodológica para estudiar la política educativa supranacional: alumbrando el marco axiológico de la Unión Europea. Revista Española de Educación Comparada, (34), 73-96. http://dx.doi.org/10.5944/reec.34.2019.23079

Simón, C. et ál. (2019). Equidad, Educación Inclusiva y Educación para la Justicia Social. ¿Llevan Todos los Caminos a la Misma Meta? Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 8(2), 17-32. https://doi.org/10.15366/riejs2019.8.2.001

Published

2021-10-01

How to Cite

Terrón Caro, T., & Ortega-de-Mora, F. (2021). Comparative Education in a globalized world: challenges of Education in the 21st century. Revista de Humanidades, (44), 201–205. Retrieved from https://revistas.uned.es/index.php/rdh/article/view/27858

Issue

Section

Reseñas