Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous issues
Announcements
Publication Ethics
REEC está indizada en
Upcoming monographs
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 23 (2014): (january-june): Education and Minority Groups
No. 23 (2014): (january-june): Education and Minority Groups
DOI:
https://doi.org/10.5944/reec.23.2014
Published:
2014-06-25
Full Issue
PDF (Español)
In memoriam : Julio Ruiz Berrio and Ferrán Ferrer
Luis Miguel Lázaro
9-14
PDF (Español)
MONOGRÁFICO: Educación y grupos minoritarios
Introduction : education and minority groups
Vicente Llorent-Bedmar
15-18
PDF (Español)
Why won’t talents return home? : a case study of contract breach by graduates of the Program of Training High-Caliber Backbone Personnel from the Ethnic Minorities
Zhiyong Zhu, Si Xiang
19-52
PDF (Español)
The Berber cultural identity and the teaching of Amazigh
Vicente Llorent-Vedmar
53-76
PDF (Español)
Otherness and the construction of the future : Mexico’s indigenous people education, a historical balance
Xavier Rodríguez, Saúl Velasco
77-94
PDF (Español)
A childhood at the edge : the social and educational protection of children with AIDS
Juan Carlos González-Faraco, Inmaculada Iglesias, Heliodoro M. Pérez, Juan A. Morón
95-116
PDF (Español)
The challenge of promoting ethnic minority education and cultural diversity in Hong Kong schools : From policy to practice
Ming-tak Hue, Kerry J. Kennedy
117-134
PDF (Español)
Risks, socio-educational resources, and institutional support for migrant women in transit through Tamaulipas (Mexico)
Teresa Terrón-Caro, Teresa E. Cueva, Rocío Cárdenas-Rodríguez, Blanca D. Vázquez
135-162
PDF (Español)
STUDIES AND RESEARCH
From self-reflection to critical team reflection : Permanent Learning in Teams, a model towards a reflective and democratic praxis in Early Childhood Education
Ana del Barrio
163-182
PDF (Español)
Comparative Education in Bologna process : an exploratory study about students’ opinión
Carmen M. Fernández
183-202
PDF (Español)
New School vs. Indigenous Education in Colombia : Two pedagogical models in contrast
Miguel Á. Martín, William García
223-242
PDF (Español)
Divergences and convergences between Swedish and Spanish educational system
Pilar García-Zarza
203-222
PDF (Español)
BIBLIOGRAPHICAL REVIEWS
RESEÑA de : González, I. ; García de La Torre, M. ; Rodrigues, C. (coords.). Guía de cooperación educativa internacional y educación para el desarrollo. Madrid : Biblioteca Nueva, 2013.
Montserrat Gallardo
243-246
PDF (Español)
RESEÑA de : Prieto, E. ; Martínez, A. ; Muñoz, M. C. (coords.).Temas y perspectivas de la educación : la educación social ¿realidad o mito?. Salamanca : Hergar, 2013.
Teresa Rebolledo, Mª del Rocío Rodríguez, Julia Muñoz
247-248
PDF (Español)
RESEÑA de : Santos Rego, M. Á. (coord.). Cosmopolitismo y educación : aprender y trabajar en un mundo sin fronteras. Valencia : Brief, 2013.
Vicente J. Llorent
249-252
PDF (Español)
RESEÑA de : Navarro Leal, M. A. ; Navarrete Cazales, Z. (coords.). Comparar en educación : diversidad de intereses, diversidad de enfoques. México : Sociedad Mexicana de Educación Comparada, 2013
Héctor M. Manzanilla
253-255
PDF (Español)
Announcements
Syndication
eISSN:
2174-5382
ISSN:
1137-8654
Index and quality
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Português
Français
Most download articles
Pornografía vs coeducación: un abordaje necesario ante el incremento del consumo pornográfico en adolescentes y jóvenes
304
La política educativa de la Unión Europea: fundamentos, evolución histórica y propuesta de un modelo para su análisis crítico
299
La educación sostenible y resiliente en el currículum de la LOMLOE
267
Identidad de género y actitudes sexistas del alumnado de Educación Infantil, Educación Primaria y Educación Social de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
237
Editorial: Políticas de Igualdad de género en la Educación Superior. Universidades atlánticas y africanas
221
Don’t let academic protocol get in the way of our good and beautiful story
212
La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y Experiencias (Tirant lo Blanch), 540 pp. ISBN 9788419226259
212
Keywords
Make a Submission
Make a Submission