Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous issues
Announcements
Publication Ethics
REEC está indizada en
Upcoming monographs
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 36 (2020): (july - december): Towards the end of E&T 2020: Path and new direction of the Educational Policy of the European Union
No. 36 (2020): (july - december): Towards the end of E&T 2020: Path and new direction of the Educational Policy of the European Union
DOI:
https://doi.org/10.5944/reec.36.2020
Published:
2020-07-01
Full Issue
PDF (Español)
MONOGRAPHIC: Towards the end of E&T 2020: Path and new direction of the Educational Policy of the European Union
The outstanding challenges of the European Strategy 2020. A presentation?
Enric Prats
10-13
PDF (Español)
Education and Europeanism, a transnational meeting itinerary
Juan Tomás Asenjo, Félix Asenjo Gómez
14-31
PDF (Español)
European cooperation in vocational education and training: towards a common ambition
Irene Psifidou, Antonio Ranieri
32-53
PDF
The European University: between Bologna and the Agenda 2020
Ernesto Colomo Magaña, Francisco Esteban Bara
54-73
PDF (Español)
What educational pact do we need in Spain to fulfill the indicators of et 2020?
Carlos Novella García
74-97
PDF (Español)
After 2020… Towards an European Education Area in 2025
María Matarranz, Javier M. Valle, Jesús Manso
98-128
PDF (Español)
STUDIES AND RESEARCH
Bilingual Education in the U.S.: Programs, perspectives, challenges, and lessons
David Nieto
130-145
PDF (Español)
Two hygiene schools in Barcelona: From Escuela del Mar (1922) and Pere Vergés to Escuela 26 de enero (1943) and Enric Gibert
Jordi Brasó, Xavier Torrebadella Flix
146-179
PDF (Español)
DOCUMENTS
E-learning in 15 days. Challenges and renovations in Primary and Secondary Education of the Republic of Croatia during the COVID-19 crisis. How have we Introduced distance Learning?
Alicia Sianes Bautista, Encarnación Sánchez Lissen
181-195
PDF (Español)
BIBLIOGRAPHICAL REVIEWS
The coming of age of Epistemologieds of the South
Mª José García Ruiz
197-199
PDF (Español)
EGIDO GÁLVEZ, I.; Y MARTÍNEZ-USARRALDE, M.J.; (2019): La educación comparada, hoy (Madrid: Síntesis), 251 pp. ISBN: 978-84-9171-412-5
Enric Prats
200-202
PDF (Español)
Antonio S. Faria de Vasconcelos nos meandros do movimiento da Escola Nova: pioneiro da educaçao do futuro
Leoncio Vega Gil, Nayana Pinheiro Tavares
203-205
PDF (Español)
RESEÑA de: GUIRAO, F., y PICH J. (EDS.) (2019): ¿Una Unión Europea en crisis? Reflexiones para un debate urgente (Madrid: Catarata)
Adrián Neubauer Esteban
206-208
PDF (Español)
Announcements
Syndication
eISSN:
2174-5382
ISSN:
1137-8654
Index and quality
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Português
Français
Most download articles
Pornografía vs coeducación: un abordaje necesario ante el incremento del consumo pornográfico en adolescentes y jóvenes
304
La política educativa de la Unión Europea: fundamentos, evolución histórica y propuesta de un modelo para su análisis crítico
299
La educación sostenible y resiliente en el currículum de la LOMLOE
267
Identidad de género y actitudes sexistas del alumnado de Educación Infantil, Educación Primaria y Educación Social de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
237
Editorial: Políticas de Igualdad de género en la Educación Superior. Universidades atlánticas y africanas
221
Don’t let academic protocol get in the way of our good and beautiful story
212
La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y Experiencias (Tirant lo Blanch), 540 pp. ISBN 9788419226259
212
Keywords
Make a Submission
Make a Submission