Entry into the labour market of psychopedagogy graduate students of the university of Castilla-La Mancha: analysis of the student´s profile
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.13.num.2.2002.11594Keywords:
vocational guidance, career development, transition university and workAbstract
ABSTRACT
The present report is enclosed in a larger research project that points toward the identification of the factors that could modify transition from University to work in Psycho-pedagogy of the Universidad de Castilla-La Mancha. The main aim of this paper is to present a detailed analysis and description of the sample characteristics that will have to insert in the region. According to the results, an important change in the regional work force has occurred. An important increase in the cohort qualification has been observed, compared with the previous age cohort. Factors as the low strategies knowledge to search for an adequate employment can impair the professional insertion. On the other hand, a high regional mobility to go to University has been observed in the sample, so we can expect that graduate-students redistribution will ease professional insertion.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.