Diversity, equity, school culture: meaning and implications for practice at the compulsory Secundary education level
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.11.num.20.2000.11329Keywords:
students diversity, opportunity equity, intercultural education, inclusive practices at schoolAbstract
ABSTRACT
Secondary Schools in Spain are serving a more heterogeneous student population now than ever before. This article explores the role of school in responding the needs of diverse students. Inclusive school culture is rooted in values of equity and social justice. Three dimensions are highligted: fostering new meanings about diversity, promoting inclusive school cultures and instructional programmes; to review the assessment criteria and processes and building relationships between schools and communities.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.