Generation of knowledge in the formation of socio-professional intervention in childhood

Authors

  • Luis V. Amador Muñoz Universidad Pablo de Olavide
  • José Manuel Hermosilla Rodríguez Universidad Pablo de Olavide

DOI:

https://doi.org/10.5944/rdh.17.2010.12894

Keywords:

impact assessment, socio-educational intervention, knowledge management, postgraduate courses, vocational training

Abstract

The article presents the results and findings from research on the evaluation of continuing professional education. The research was conducted over three years in two postgraduate courses developed at the Complutense University of Madrid. The evaluation focused on determining the effects of training conducted (impact assessment). In our work related aspects of management and teaching of courses in processes of knowledge generation and management. These processes of knowledge management are key to skills development in students of the postgraduate courses. The findings from the investigation allow transfer of results to other areas where processes develop initial and continuing training of professionals. Therefore, it seems a useful contribution to lay some groundwork on the design and implementation of training processes to promote the generation of knowledge.

 

Downloads

Author Biographies

Luis V. Amador Muñoz, Universidad Pablo de Olavide

Profesor Titular de Pedagogía Social de la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla. Ha tenido diversas responsabilidades en cargos docentes en la Pablo de Olavide: vicerrector de Promoción Social y Extensión Universitaria, ponente de la titulación de Educación Social, miembro de la Comisión Andaluza de Educación Social. Dirige e imparte docencia en diverso doctorados y Master Oficiales. Ha participado y es autor en múltiples artículos, capítulos de libros y libros en el ámbito de la formación en sus diversas modalidades: educación a lo largo de la vida, en el mundo laboral, familiar, ámbito educativo y cohesión social. Participa en diversos proyectos de investigación relacionados con las temáticas expuestas.

José Manuel Hermosilla Rodríguez, Universidad Pablo de Olavide

Doctor en Ciencias de la Educación y Profesor de la Universidad Pablo de Olavide, de Sevilla. Ha sido responsable de formación continua en la Escuela Julián Besteiro. Tiene amplia experiencia en diseño, planificación y gestión de planes y proyectos educativos. Su docencia se ubica en los Títulos de Grado de Educación Social, Doble Grado en Educación Social y Trabajo Social y postgrados oficiales como el Máster para el Profesorado de Educación Secundaria y el Máster de Educación para el Desarrollo. Sus ámbitos de investigación son la gestión y evaluación de proyectos y centros educativos; la adquisición y desarrollo de competencias profesionales; y metodologías didácticas en enseñanza superior.

Published

2010-12-14

How to Cite

Amador Muñoz, L. V., & Hermosilla Rodríguez, J. M. (2010). Generation of knowledge in the formation of socio-professional intervention in childhood. Revista De Humanidades, (17), 191–202. https://doi.org/10.5944/rdh.17.2010.12894

Issue

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)