A reflection about university tutorship from the assessment of University of Valencia Professors.

Authors

  • Inmaculada Chiva Sanchis Universitat de València
  • Genoveva Ramos Santana Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.2.2007.11310

Keywords:

higher education, university student, tutor training, tutorial plans, tutoring

Abstract

ABSTRACT

This article responds to the need of reflecting about university tutoring for first year students and how to accomplish the Tutorial Action Plan (TAP) in the most effective way. This reflection is real, emerging from the considerations, contributions and personal experiences that some professors and tutors have manifested along some work sessions in relation to the implementation of the TAP at the University of Valencia. All of it, with the aim of enhancing our practice and innovating in the university context based on real experiences.

Downloads

Author Biographies

Inmaculada Chiva Sanchis, Universitat de València

Inmaculada Chiva Sanchis y Genoveva Ramos Santana,  son doctoras en Filosofía y Ciencias de la Educación desarrollan su actividad investigadora dentro del Grupo de Evaluación y Medición (GEM- www.uv.es/gem) de la Universitat de València, coordinado por el Dr. D. Jesús M. Jornet Meliá. Participan en las siguientes líneas de trabajo: Evaluación de la Docencia Universitaria, de Centros, de Programas para el Empleo, de Programas de Teleformación, y de Sistemas Educativos.

Genoveva Ramos Santana, Universitat de València

Inmaculada Chiva Sanchis, E‑mail: inmaculada.chiva@uv.es y Genoveva Ramos Santana, E‑mail: genoveva.ramos@uv.es son doctoras en Filosofía y Ciencias de la Educación desarrollan su actividad investigadora dentro del Grupo de Evaluación y Medición (GEM- www.uv.es/gem) de la Universitat de València, coordinado por el Dr. D. Jesús M. Jornet Meliá. Participan en las siguientes líneas de trabajo: Evaluación de la Docencia Universitaria, de Centros, de Programas para el Empleo, de Programas de Teleformación, y de Sistemas Educativos.

How to Cite

Chiva Sanchis, I., & Ramos Santana, G. (2014). A reflection about university tutorship from the assessment of University of Valencia Professors. REOP - Revista Española De Orientación Y Psicopedagogía, 18(2), 179–187. https://doi.org/10.5944/reop.vol.18.num.2.2007.11310

Issue

Section

Research studies

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.