Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous issues
Announcements
Rules for authors
Ethical criteria
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 23 (2014): Emancipation: Freeing the self in literature, arts, religion and sport
No. 23 (2014): Emancipation: Freeing the self in literature, arts, religion and sport
DOI:
https://doi.org/10.5944/rdh.23.2014
Published:
2015-06-26
Full Issue
PDF
Monograficos
Preface
Elizabeth M. Kissling
11-14
PDF (Español)
Introduction
Giuliana Fazzion
15-22
PDF (Español)
The slave-girls who enslaved the free-born: Slave-girls and their masters in Islamic literature
Aram A. Shahin
23-60
PDF (Español)
Literary Approaches to Aben Humeya
José Ignacio Barrio Olano
61-74
PDF (Español)
Performing Jim Crow: Blackface Performance and Emancipation
Thomas L. King
75-93
PDF (Español)
It's Not About American Football: Tony Dungy's Journey of Self-Emancipation from Rejected Black Quarterback to Celebrated African American Coach
James R. Zimmerman
95-115
PDF (Español)
The Moral Arc of the Universe: Salvation as Emancipation
James W. Ward
117-136
PDF (Español)
The Role of Bullfighting and FC Barcelona in the Emancipation of Catalonia from Spain
John A. TKac
137-156
PDF (Español)
Emancipation for Muslim Women Living in France
Anna Kobylski
157-166
PDF (Español)
Memory and Nostalgia in Woody Allens "Midnight in Paris"
Peter Eubanks
167-179
PDF (Español)
Announcements
Syndication
eISSN:
2340-8995
ISSN:
1130-5029
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Most download articles
Las políticas públicas para las prisiones: una aproximación a la acción social desde el modelo socioeducativo
293
Presentación del Monográfico “Acompañamiento a docentes y educadores principiantes desde la mentoría”
120
Desfiles aristocráticos, mascaradas populares y artificios luminosos en los fastos regios del Toledo dieciochesco
78
Relevos patrimoniales en la construcción del paisaje urbano: La plaza Nueva de Sevilla
55
Tutorías en la formación permanente de profesores en contextos socioculturales diversos y complejos
51
Estrategias propuestas desde la educación social para prevenir el abandono escolar temprano
47
Introducción al panorama internacional de las Humanidades Digitales
47
Keywords