The problem of the menus adapted to the religious prescriptions and conviction in schools
DOI:
https://doi.org/10.5944/rdp.97.2016.17621Keywords:
Freedom of conscience, school menus, right to education, laicity of the State, reasonable accommodations, principle of equaliAbstract
Abstract
As a consequence of the sociological change undergone in Spain in what concerns religious beliefs, claims have arisen in the educational milieu, and among them the request of menus adapted to the religious prescriptions. In the present article we are intended to deal with such issue and to analyze whether it exists or not, as a result of the right to freedom of religion, the right to be offered menus by the educational institutions that could respond to the express request from the students. With this aim, the constitutional principles are studied, as well as the current legislation and the case-law decisions, in order to conclude with a proposal of «reasonable accommodation» as in the Law of Canada.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Fernando Amérigo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- La Revista de Derecho Político se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).

