Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About Educación XX1
General information
Editorial Team
Privacy Statement
Current issue
Previous issues
Instructions for Authors
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 1 (2013)
Vol. 16 No. 1 (2013)
Published:
2013-01-29
Estudios
Bullying: Organizational considerations and strategies for intervening
Joaquín Gairín Sallánez, Carmen Armengol Asparó, Blanca Patricia Silva García
PDF ()
PDF (Español)
The competencies of teachers in ICT: Basic structure
Jesús M. Suárez Rodríguez, Gonzalo Almerich, Bernardo Gargallo López, Francisco M. Aliaga
PDF (Español)
(NETWORK) Connecting teachers for intercultural development
Miguel Ángel Santos Rego, Mar Lorenzo Moledo, Diana Priegue Caamaño
PDF (Español)
DIVERSIDAD CULTURAL Y CIUDADANÍA. HACIA UNA EDUCACIÓN SUPERIOR INCLUSIVA
Gloria Pérez Serrano, Mª Luisa Sarrate Capdevila
PDF (Español)
The right to early childhood education and care in Latin America
Ana Ancheta Arrabal, Luis Miguel Lázaro
PDF (Español)
Are there differences between mathematics students reasoning and general population? The dual theory of reasonig and the selection task of Wason
Miguel López Astorga, Rodrigo Lagos Vargas
PDF (Español)
Virtual resources for the learning of French as a second language: Pedagogical prospects and limitations
M. Gloria Ríos Guardiola
PDF (Español)
Blended learning in translator training: Features, configuration and evaluation
Anabel Galán Mañas
PDF (Español)
Unemployment and career guidance: Application and evaluation of a program to improve adaptability to work changes in adult people
Laura Arnau Sabatés
PDF (Español)
Multicultural schools and their relationships with familias: The case of region of Murcia
Josefina Lozano Martínez, Salvador Alcaraz García, Mª Pilar Colás Bravo
PDF (Español)
Evaluation of an emotional education program for primary teachers
Núria Pérez Escoda, Gemma Filella Guiu, Anna Soldevila Benet, Anna Fondevila
PDF (Español)
Best educational practices with ICT and subjective well-being in innovative teachers
Jesús Valverde Berrocoso, María Rosa Fernández Sánchez, Francisco Ignacio Revuelta Domínguez
PDF (Español)
Revision of intervention programs for the treatment of adolescent violence against parents. guidance for a new program.
Concepción Aroca Montolío, Mª Carmen Bellver Moreno, José Luis Alba Robles
PDF (Español)
Attitudes, social pressure and inclusive education in classrooms with cultural and linguistic diversity
José Mª Madariaga Orbea, Ángel Huguet Canalís, Cecilio Lapresta Rey
PDF (Español)
“If i die, where is my future?” Towards a death education in people with intellectual disabilities
Pablo Rodríguez Herrero, Agustín de la Herrán Gascón, Dolores Izuzquiza Gasset
PDF (Español)
Comparative analysis about face to face and virtual interactions of secondary students
María del Mar Sánchez Vera, José Luis Serrano Sánchez, María Paz Prendes Espinosa
PDF (Español)
Número completo
Volumen 16, número 1
- -
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Syndication
eISSN:
2174-5374
ISSN:
1139-613X
Index and quality
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Most download articles
Una intervención para mejorar el aprendizaje social y emocional del alumnado en riesgo de exclusión social
840
Discapacidad, estigma y sufrimiento en las escuelas. Narrativas emergentes por el derecho a la educación inclusiva
660
LAS COMPETENCIAS EMOCIONALES
406
Evaluación de la Competencia Digital Docente: instrumentos, resultados y propuestas. Revisión sistemática de la literatura
332
LA EDUCACIÓN DE LA MUJER ANTES DEL AÑO 1000. ¿ES DHUODA UN CASO ÚNICO?
319
Acciones para la igualdad de género en las áreas científico-técnicas de las universidades españolas
272
Análisis de las causas endógenas y exógenas del abandono escolar temprano: una investigación cualitativa
266