Salta al contenuto principale
Salta al menu principale di navigazione
Salta al piè di pagina del sito
Open Menu
Ultimo fascicolo
Problemi precedenti
Avvisi
Reports
Info
Sulla rivista
Proposte
Comitato Scientifico ed Editoriale
Dichiarazione sulla privacy
Contatti
Cerca
Cerca
Registrazione
Login
Cerca
Cerca
Home
/
Archivi
/
N. 18 (2023): LGBTQ+ Histories of Education
N. 18 (2023): LGBTQ+ Histories of Education
DOI:
https://doi.org/10.5944/hme..2023
Pubblicato:
2023-06-26
Fascicolo completo
pdf (English)
Special Issue
LGTBQ+ Histories of Education
Karen Graves, Velázquez Mirelsie, Diana Gonçalves Vidal
pdf (English)
A Search for our Queer Ancestors in Education: Ella Flagg Young
Jackie Blount
19-40
pdf (English)
’We Didn’t Think It Would be Well Received’: The Gay Alliance of Students’ Legal Victory over Virginia Commonwealth University, 1974–1976
Michael S. Hevel, Timothy Reese Cain
41-75
pdf (English)
Queer Teachers Negotiating Geographies of Safety in the 1990s
Jason Mayernick
77-109
pdf (English)
First Hypotheses about the Emergence of ‘Sex’ Segregated Toilets in Primary Schools. Buenos Aires
Maria Lucila da Silva
111-144
pdf (English)
Women’s Physical Exercise and Gymnastics in Uruguay: Bodies, Gender, and Sexualities in Physical Education Teacher Training in the 1950s
Paola Dogliotti, Evelise Quitzau
145-180
pdf (English)
From Chastity Education to the Inclusion of Sexual Minorities? Textbooks on Ethics (dôtoku) and Hygiene (hoken) in Contemporary Japan
Ami Kobayashi, Aline Henninger
181-216
pdf (English)
Vogliono autorizzare l'omosessualità!
Educazione (etero) sessuale e di genere nelle controversie Argentina 1991-1997
Santiago Zemaitis
217-250
pdf (English)
Historical Researches
Peronismo, ingenieros y estudiantes. El conflicto entre la Universidad Obrera Nacional y las instituciones de ingeniería en Argentina (1955-1959)
Álvaro Sebastián Koc Muñoz
253-281
pdf (Español)
Educación intercultural en España: del asimilacionismo franquista a la década de 1990
Pablo Ramos Ramos
283-310
pdf (Español)
Educación y ciudadanía en Alexis de Tocqueville
Elisa Usategui Basozabal
311-346
pdf (Español)
Seeking Gramsci in the work of Brian Simon
Marisa BITTAR
347-380
pdf (English)
El papel institucional y empresarial en la Formación Profesional vasca: algo más que un apoyo coyuntural
Hilario Murua Cartón, Paulí Dávila Balsera
381-412
pdf (Español)
Trabajos escolares de la memoria en Argentina. Lecturas y preguntas desde el Estado Español sobre la enseñanza del pasado reciente
Jorge Rolland
413-446
pdf (Español)
Enseñanza activa y trabajo. La editorial Salvatella y la renovación pedagógica a través de la revista Avante. España, 1931-1960
Cecilia Valbuena Canet
447-482
pdf (Español)
Looming deprofessionalization: State interventions into the operation of professional institutions of secondary teacher training in Hungary in the early twenties
Imre Garai
483-512
pdf (English)
Interviews
Entrevista con Juan Francisco Delgado Ruiz, ex-presidente de la Confederación Española de Asociaciones de Madres y Padres del Alumnado (CEAPA) (1992-1996)
Javier González-Moreno
513-531
pdf (Español)
Reviews
Carmen Sanchidrián Blanco (Coord.). La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y Experiencias. Valencia: Tirant Humanidades, 2022
Beatriz Cercos Chamorro
535-540
pdf (Español)
Jesús Manso y Bianca Thoilliez (eds.). El profesorado en España: huellas de una historia de relaciones entre lo público y lo privado
Carmen Fontaneda
541-545
pdf (Español)
Simonetta Polenghi, András Németh y Tomáš Kasper (eds.). Education and the body in Rurope (1900-1950). Movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas
Matteo Morandi
547-552
pdf (English)
Sofia Montecchiani. Per una storia dell’assistenza ed educazione dell’infanzia abbandonata nelle Marche. Il brefotrofio di Osimo dal primo Ottocento al secondo dopoguerra
Lucia Paciaroni
553-556
pdf (Español)
VV. AA. Mujeres imprescindibles. Educadoras en la vanguardia del siglo XX
Virginia Guichot Reina
557-563
pdf (Español)
Nick Mead (ed.). Moral and political values in teacher education over the time. International perspectives
Francisca Comas Rubí
565-570
pdf (Español)
Fai una proposta
Fai una proposta
Indexación y calidad
Lingua
English
Español
Català
Français
Italiano
Português
Articoli più scaricati
Architecture and school space
757
Letter to a young educational historian
297
The tragic week in Barcelona (1909) in school historiography: from Africanism to postmodernity
71
CHILDHOOD AND EDUCATION: HORIZONS OF HISTORICAL RESEARCH IN LATIN AMERICA
70
Australian women educators’ internal exile and banishment in a centralised patriarchal state school system
68
Memory, history and education around the memory’s grey areas concerning the Spanish Civil War and Francoism
65
Music and school, a late confluence in contemporary Spain: the LGE as a turning point
56
Keywords
eISSN:
2444-0043
Sindicato
Sviluppato a cura di
PORTAL REVISTAS UNED