Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Numéros précédents
Annonces
Reports
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Rechercher
Rechercher
Accueil
/
Archives
/
No. 18 (2023): LGBTQ+ Histories of Education
No. 18 (2023): LGBTQ+ Histories of Education
DOI:
https://doi.org/10.5944/hme..2023
Publié-e:
2023-06-26
Numéro complet
pdf (English)
Special Issue
LGTBQ+ Histories of Education
Karen Graves, Velázquez Mirelsie, Diana Gonçalves Vidal
pdf (English)
A Search for our Queer Ancestors in Education: Ella Flagg Young
Jackie Blount
19-40
pdf (English)
’We Didn’t Think It Would be Well Received’: The Gay Alliance of Students’ Legal Victory over Virginia Commonwealth University, 1974–1976
Michael S. Hevel, Timothy Reese Cain
41-75
pdf (English)
Queer Teachers Negotiating Geographies of Safety in the 1990s
Jason Mayernick
77-109
pdf (English)
First Hypotheses about the Emergence of ‘Sex’ Segregated Toilets in Primary Schools. Buenos Aires
Maria Lucila da Silva
111-144
pdf (English)
Women’s Physical Exercise and Gymnastics in Uruguay: Bodies, Gender, and Sexualities in Physical Education Teacher Training in the 1950s
Paola Dogliotti, Evelise Quitzau
145-180
pdf (English)
From Chastity Education to the Inclusion of Sexual Minorities? Textbooks on Ethics (dôtoku) and Hygiene (hoken) in Contemporary Japan
Ami Kobayashi, Aline Henninger
181-216
pdf (English)
Ils veulent autoriser l'homosexualité ! Éducation (hétéro)sexuelle et genre en conflit Argentine 1991-1997
Santiago Zemaitis
217-250
pdf (English)
Historical Researches
Peronismo, ingenieros y estudiantes. El conflicto entre la Universidad Obrera Nacional y las instituciones de ingeniería en Argentina (1955-1959)
Álvaro Sebastián Koc Muñoz
253-281
pdf (Español)
Educación intercultural en España: del asimilacionismo franquista a la década de 1990
Pablo Ramos Ramos
283-310
pdf (Español)
Educación y ciudadanía en Alexis de Tocqueville
Elisa Usategui Basozabal
311-346
pdf (Español)
Seeking Gramsci in the work of Brian Simon
Marisa BITTAR
347-380
pdf (English)
El papel institucional y empresarial en la Formación Profesional vasca: algo más que un apoyo coyuntural
Hilario Murua Cartón, Paulí Dávila Balsera
381-412
pdf (Español)
Trabajos escolares de la memoria en Argentina. Lecturas y preguntas desde el Estado Español sobre la enseñanza del pasado reciente
Jorge Rolland
413-446
pdf (Español)
Enseñanza activa y trabajo. La editorial Salvatella y la renovación pedagógica a través de la revista Avante. España, 1931-1960
Cecilia Valbuena Canet
447-482
pdf (Español)
Looming deprofessionalization: State interventions into the operation of professional institutions of secondary teacher training in Hungary in the early twenties
Imre Garai
483-512
pdf (English)
Interviews
Entrevista con Juan Francisco Delgado Ruiz, ex-presidente de la Confederación Española de Asociaciones de Madres y Padres del Alumnado (CEAPA) (1992-1996)
Javier González-Moreno
513-531
pdf (Español)
Reviews
Carmen Sanchidrián Blanco (Coord.). La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y Experiencias. Valencia: Tirant Humanidades, 2022
Beatriz Cercos Chamorro
535-540
pdf (Español)
Jesús Manso y Bianca Thoilliez (eds.). El profesorado en España: huellas de una historia de relaciones entre lo público y lo privado
Carmen Fontaneda
541-545
pdf (Español)
Simonetta Polenghi, András Németh y Tomáš Kasper (eds.). Education and the body in Rurope (1900-1950). Movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas
Matteo Morandi
547-552
pdf (English)
Sofia Montecchiani. Per una storia dell’assistenza ed educazione dell’infanzia abbandonata nelle Marche. Il brefotrofio di Osimo dal primo Ottocento al secondo dopoguerra
Lucia Paciaroni
553-556
pdf (Español)
VV. AA. Mujeres imprescindibles. Educadoras en la vanguardia del siglo XX
Virginia Guichot Reina
557-563
pdf (Español)
Nick Mead (ed.). Moral and political values in teacher education over the time. International perspectives
Francisca Comas Rubí
565-570
pdf (Español)
Faire une soumission
Faire une soumission
Indexación y calidad
Langue
English
Español
Català
Français
Italiano
Português
Articles les plus téléchargés
Architecture and school space
757
Letter to a young educational historian
297
The tragic week in Barcelona (1909) in school historiography: from Africanism to postmodernity
71
CHILDHOOD AND EDUCATION: HORIZONS OF HISTORICAL RESEARCH IN LATIN AMERICA
70
Australian women educators’ internal exile and banishment in a centralised patriarchal state school system
68
Memory, history and education around the memory’s grey areas concerning the Spanish Civil War and Francoism
65
Music and school, a late confluence in contemporary Spain: the LGE as a turning point
56
Mots-clés
eISSN:
2444-0043
Syndication
Développé par
PORTAL REVISTAS UNED