Bullying and defensive psychological attitudes in the first cycle of Primary Education
DOI:
https://doi.org/10.5944/reop.vol.22.num.1.2011.75Keywords:
bullying, physical aggressions, threats, psychological defense, exclusions, insults, abuseAbstract
This brief and initial study tries to introduces readers to the multiple aggressions and/or bullying that many students suffer daily in the first cycle of primary education, at six or seven years old. These are often not repaired since most of the times neither parents nor teachers notice. For children it constitutes a source of worry, because they are singled out, stigmatized and abused, at a very young age, by mates from their own class and school. The different types of aggressions that take place in the first years of Primary Education are also dealt with. Among the most remarkable and frequent we will mention the following: “upsetting”, “insulting”, “teasing”, “distracting other students so the teacher will punish them”, “threats”, “pushing”, “stealing the lunch”, “slapping”, “pushing from the swings”, and “trying to choke others”.
This initial investigation includes a new aspect that has not been studied yet, regarding the psychological defense that some of the victims resort to in order to survive to this turmoil created and fuelled by the bully, and that the victim cannot control.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en la revista REOP están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: I) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); II) no se usen para fines comerciales; III) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente la publicación de sus obras, ya que favorece su circulación y difusión y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.