Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About Educación XX1
General information
Editorial Team
Privacy Statement
Current issue
Previous issues
Instructions for Authors
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 1 (2017)
Vol. 20 No. 1 (2017)
DOI:
https://doi.org/10.5944/educxx1.20.1
Published:
2016-10-31
Full Issue
PDF DEL NÚMERO COMPLETO (Español)
Monográfico
INTERCULTURAL EDUCATION AND RELIGIOUS PLURALISM: PEDAGOGICAL PROPOSALS FOR DIALOGUE
Miguel Anxo Santos Rego
PDF (Español)
THE DESCHOOLING THEORIES AND THEIR CONTINUITY IN THE LIQUID PEDAGOGY IN THE TWENTY FIRST CENTURY
Jon Igelmo Zaldívar, Xavier Laudo Castillo
PDF (Español)
ACTITUDES Y ESTEREOTIPOS CULTURALES DE LOS FUTUROS MAESTROS HACIA EL ALUMNADO INMIGRANTE EN ESPAÑA
Dimitrinka G. Nikleva, Ana M. Rico-Martín
PDF (Español)
TEACHER PERCEPTIONS ABOUT CULTURAL DIVERSITY MANAGEMENT: A QUALITATIVE STUDY
María José Carrasco Macías, José Manuel Coronel Llamas
PDF (Español)
CO-ETHNIC AND INTER-ETHNIC FRIENDSHIPS IN ADOLESCENCE: DIFFERENCES IN QUALITY, CONFLICT, AND PROBLEM SOLVING
Cecilia Francisca Villalobos Carrasco, Ibis Marlene Álvarez Valdivia, Elizabeth Vaquera
PDF (Español)
IMMIGRANT STUDENTS IN COMPULSORY SECONDARY EDUCATION: PEDAGOGICAL VULNERABILITY OF THE EDUCATIONAL SYSTEM
Juan Fernández Sierra
PDF (Español)
THE BODY CULTURE ACCORDING TO GENDER: ANALYSIS OF SECONDARY PHYSICAL EDUCATION TEXTBOOKS PUBLISHED DURING EDUCATION ORGANIC LAW
Alba González-Palomares, María Inés Táboas-Pais, Ana Rey-Cao
PDF (Español)
THEORETICAL CONTRIBUTIONS OF THE GENDER APPROACH TO IMPROVE EDUCATION FOR AFRICAN GIRLS
Mª Josefa Cabello Martínez, Irene Martínez Martín
PDF (Español)
Estudios
CONCEPTS OF NON-UNIVERSITY TEACHERS ON COLLABORATIVE LEARNING WITH ICT
Azucena Hernández Martín, Jorge Martín de Arriba
PDF (Español)
ANALYSIS OF THE ACADEMIC PERFORMANCE OF THE SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN TERMS OF FAMILY VARIABLES
Fernando Fajardo Bullón, María Maestre Campos, Elena Felipe Castaño, Benito León del Barco, María Isabel Polo del Río
PDF (Español)
DO THE IMAGES USED IN ARTISTIC AND VISUAL EDUCATION CORRESPOND TO THE CURRICULAR PROPOSAL? AN ANALYSIS OF THE TEXTBOOKS IMAGES OF SECONDARY EDUCATION IN THE BASQUE COUNTRY
Ainhoa Gómez-Pintado, Idoia Marcellán Baraze
PDF (Español)
ENTREPRENEURIAL SKILLS OF ADULT CONTINUING EDUCATION IN ANDALUSIA. PERCEPTION OF TEACHER
José Mª Fernández Batanero, Miguel María Reyes Rebollo
PDF (Español)
COOPERATIVE LEARNING, PERCEIVED LEARNING AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN TEACHING MARKETING
Teresa Vallet-Bellmunt, Pilar Rivera-Torres, Ilu Vallet-Bellmunt, Antonio Vallet-Bellmunt
PDF (Español)
PROPIEDADES PSICOMÉTRICAS DEL CEVEAPEU: VALIDACIÓN EN POBLACIÓN PERUANA
Varinia Bustos, Amparo Oliver, Laura Galiana, Patricia Sancho
PDF (Español)
PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE CEVEAPEU: VALIDATION IN PERUVIAN POPULATION
Gabriel Travé, Jesús Estepa, Juan Delval
PDF (Español)
THE IMPACT OF THE «ONE LAPTOP PER CHILD» MODEL IN PRIMARY EDUCATION: A CASE STUDY
Daniel Losada Iglesias, José Miguel Correa Gorospe, Lorea Fernández Olaskoaga
PDF (Español)
IMPLEMENTATION AND EVALUATION OF ORDINARY EDUCATIONAL ACTION WITH ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER STUDENTS IN THE REGION OF MURCIA
José Antonio Rabadán Rubio, Encarnación Hernández Pérez, Joaquín Parra Martínez
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Syndication
eISSN:
2174-5374
ISSN:
1139-613X
Index and quality
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Most download articles
Una intervención para mejorar el aprendizaje social y emocional del alumnado en riesgo de exclusión social
707
Discapacidad, estigma y sufrimiento en las escuelas. Narrativas emergentes por el derecho a la educación inclusiva
633
LAS COMPETENCIAS EMOCIONALES
377
Evaluación de la Competencia Digital Docente: instrumentos, resultados y propuestas. Revisión sistemática de la literatura
329
LA EDUCACIÓN DE LA MUJER ANTES DEL AÑO 1000. ¿ES DHUODA UN CASO ÚNICO?
302
Acciones para la igualdad de género en las áreas científico-técnicas de las universidades españolas
273
Análisis de las causas endógenas y exógenas del abandono escolar temprano: una investigación cualitativa
268